keskiviikko 13. huhtikuuta 2016

HOW TO: Remove Acrylic Nails At Home

Kaikki joilla on ollut rakennekynnet, tietävät sen tuskan kun kynnet ovat jo kasvaneet paljon, haluaisi niistä eroon mutta ne eivät hievahdakkaan mihinkään. Pari kertaa mulla on käynyt sillä tavalla, että ne on saanut helposti vaan irroitettua, mutta näitä kynsiä en olisi saanut ilman apuvälineitä irti sitten mitenkään. Kynsien poisto ammattilaisila on 20€-40€ ja mua ei ainakaan huvittanut maksaa pelkästä poistamisesta niin paljoa. Googletin siis vähän, katsoin muutaman youtube videon ja pian olin valmis kokeilemaan poistoa itse. 

nails1

Mun akryylikynsien poisto oli kyllä aika hankalaa ja vei tunteja. Jos ajassa haluaa säästää niin sitten kannattaa kyllä mennä ammattilaiselle, mutta mä halusin säästää kuluissa, eikä mulla ollut kiire mihinkään. 

nails2


              Välineiksi poistoon tarvitsee:

  • Asetonia tai kynsilakanpoisto ainetta
  • Kynsisakset
  • Kynsiviila
  • Kulho tai kippo
  • Talouspaperia


Ohjeissa sanottiin että pitäisi leikata akryylikynnet lyhyeksi, koska siten on helpompi lähteä viilaamaan loppu kynttä. Leikkaaminen oli tuskaa, koska mun kynnet olivat todella paksut ja ensimmäisen käden jälkeen totesin, että se oli pelkkää ajan hukkaa. Mulla oli lisäksi menoa hankaloittamassa vielä geelilakka, joka piti kynsiviilalla viilata pois. Viilasin kynsistä mahdollisimman paljon pituudesta pois ja vähän vielä kynnen paksuuttakin. 

nails3

Kaadoin kynsilakanpoistoainetta kulhoon ja pistin kynnet likoamaan sinne. Jos on herkkä iho tai kynsinauhat, kannattaisi niitä suojata vaseliinilla. Kynsien olisi pitänyt antaa likoa 20-30 minuuttia, mutta olin sen verran kärsimätön että tarkistelin akryylin pehmenemistä melkein viiden minuutin välein. Kun akryyli oli pehmennyt, voi sitä alkaa raaputella pois. Itse käytin tähän tarkoitukseen pinsettejä, koska en löytänyt mitään muuta sopivaa työkalua. Tokihan ideaalisenä tässä toimisi kynsinauhatikku. Mulla oli tosi paksu kerros akryyliä ja sain antaa likoa ja taas raaputella muutamankin kerran. Lopuksi kun en saanut enää raputeltua viimeisiä kohtia, viilasin ne irti kynsiviilalla. 

nails4

Lopulta sain kuin sainkin akryylit irti ja täsäs lopputulos. Mulla on maailman rumimmat kädet ja kynnet, joten niistä ei kyllä saa mitään imartelevaa kuvaa. Kyllä huomasi kuinka ohueksi omat kynnet oltiin viilattu ennen akryyleja ja taitaa kyllä mennä hetki ennen kuin ryhdyn siihen rumbaan taas. Menee varmasti nyt aikaa että omat kynnet ovat taas hyvässä kunnossa ja pitkät, mutta onneksi kynnet kasvavat aika nopeasti. 

Palaillaan ensi kerralla! <3 xo 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti